Yritys mainostaa että tuotteella on täysi palautusoikeus ....

Yritys mainostaa että tuotteella on täysi palautusoikeus ....

ainut vaan että palautuskulut täytyy itse maksaa, onko oikein?

Vastaus

Emme ole kuluttajansuojalain tai kauppaoikeuden asiantuntijoita, mutta mikäli yritys ei ole erikseen ilmoittanut vastaavansa palautuskuluista, maksaa kuluttaja palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Ilmaus täysi palautusoikeus viittaa vain oikeuteen palauttaa tuote.

Monet verkkokaupat ovat viime vuosiin asti tarjonneet ilmaista palautusoikeutta asiakkailleen, mutta yhä useampi luopuu käytännöstä. Uutisoinnin mukaan vielä vuonna 2016 55 prosenttia eurooppalaisista verkkokaupoista tarjosi ilmaisen tuotteen palautuksen, mutta 2017 luku on pudonnut alle kolmasosaan eli 28 prosenttiin.

 

Kommentit (0)

Vastauksesi