Vuosaaren yleisökoneilla ohjelmat eivät tahdo avautua millään. Nyt teillä on uusi ohjelma skanneria

Vuosaaren yleisökoneilla ohjelmat eivät tahdo avautua millään. Nyt teillä on uusi ohjelma skanneria

varten (äskeinen laatikko ei ota enempää tekstiä). Mutta jos sillä yrittää skannata enemmän kuin yhden kuvan, se jumittuu heti. Seuraavat skannaukset eivät tosiasiassa tallennu, vaikka niistä ilmestyykin kuvake esille. Mutta sen kuvakkeen alla on ensimmäinen skannaus. Tämä kaikissa kirjastoissa. Vuosaaressa yhteys keskustietokoneeseen katkeilee jatkuvasti ja ohjelmat pysähtelevät.

Vastaus

Kirjaston tietokoneet poikkeavat kotikoneista, minkä vuoksi niiden käytettävyys poikkeaa esimerkiksi omasta läppäristä. Kirjaston tietokoneissa on panostettu erityisellä tavalla tietoturvaan, minkä takia ohjelmien käynnistyminen voi ajoittain kestää. Olen asiakaspalvelussa työskennellessäni havainnut, että etenkin iltapäivisin varsinkin nettiselaimen aukeaminen kestää tavallista pitempään. Avautumisnopeus riippunee asiakastietokoneiden käyttömääristä, jotka vaihtelevat tunneittain. Useimmiten ohjelmat aukeavat kuitenkin muutamissa sekunneissa. Oma lukunsa ovat poikkeukselliset tilanteet kuten asiakaskoneiden käyttökatkot, joita valitettavasti tapahtuu toisinaan. Katkot ovat yleensä lyhytaikaisia. 

Mitä uuteen Naps-skannausohjelmaamme tulee, riippuu tallennuksen onnistuminen käytettävästä painikkeesta. Kun olet skannannut useita dokumentteja, tulee sinun valita tallennus PDF-muotoon. Sen sijaan JPG-muotoon tallentaminen ei onnistu useiden dokumenttien kohdalla. Kuvatiedostomuotoon tallentaminen toimii yksittäisten dokumenttien kanssa. 

Pahoittelut aiheutuneesta vaivasta!

Kommentit (0)

Vastauksesi