Ostaessa tuotteen, takuukuitti unohtuu ottaa mukaan tai häviää.Kun näppis ei...

Ostaessa tuotteen, takuukuitti unohtuu ottaa mukaan tai häviää.Kun näppis ei...

Ostaessa tuotteen, takuukuitti unohtuu ottaa mukaan tai häviää.
Kun näppis ei sitten toimikaan ja haluaa vaihtaa ostamansa tuotteen, miten tämä on mahdollista?

Vastaus

Marssimalla kauppaan ja pyytämällä tuotteen korjaamista tai tarvittaessa vaihtamista toimivaan.

On suotavaa, että kuitti on mukana, mutta se ei kuitenkaan ole välttämätön.

Näin sanoo kuluttajavirasto nettisivullaan:

"Jos tuotteessa on virhe, siitä voi valittaa liikkeeseen ilman kuittiakin. Kuluttajien valitusoikeus voi virheestä säilyä vuosia. Olisi kohtuutonta vaatia kuluttajia säilyttämään kaikki mahdolliset kuitit vuosien ajan. Siksi valitusoikeus ei ole sidoksissa kuittiin.

Esimerkiksi pankkikorttitosite, tiliote tai liikkeen tarra tuotteen pakkauksessa voivat näyttää ostopaikan. Jollei niitäkään ole jäljellä, valitusoikeutta ei ole menetetty. Jos voidaan kohtuudella ajatella, että virheellinen tuote on ostettu liikkeestä, johon kuluttaja valittaa virheestä, erityistä näyttöä ei tarvita."

Kannattaa lukea koko Kuluttajaviraston juttu kuiteista sivulta:

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/b205e0b6-575f-443e-a1fe-55387c5d8b03...

Ja myös takuusta kertova sivu:

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/80bb2d70-0c19-4efa-99a8-a15394e4e8a1...

Kommentit (0)

Vastauksesi