Onko mitään keinoa estää suoramarkkinointia?

Onko mitään keinoa estää suoramarkkinointia?

Inhoan ja pelkään puhelimessa puhumista ja jatkuvat myyntisoitot ahdistavat suunnattomasti. Onko mitään keinoa varmistaa, ettei puhelinmyyjät pystyisi soittamaan kännykkääni?

2 vastausta

Puhelinmarkkinoinnista meiltä on kysytty usein ennenkin. Suoramarkkinoinnin voi kieltää. Kuluttajilla on kielloista erilaisia kokemuksia, mutta ainakin tämän vastauksen kirjoittajan kokemukset ovat hyviä. Kiellot tuntuvat toimivan. Yksinkertaisinta on soittaa Asiakasmarkkinointiliiton maksulliseen palvelunumeroon. Numeroon soittamalla saa kolmen vuoden puhelinmarkkinointikiellon puhelimeensä. Liiton oman kartoituksen mukaan, kielto kattaa noin 600 suomalaista yritystä. Ei pidä hermostua, jos soitot eivät lakkaa heti kieltonumeroon soitettuasi. Kestää vähän aikaa, ennenkuin  kaikkien yritysten postimyyntilistat on pävitetty. Kielto ei koske niitä yrityksiä, joiden asiakkaana olet tavalla tai toisella. Jos haluat kieltää suoramarkkinoinnin myös niiltä yrityksiltä, joiden asiakkaana jo olet, voit yrittää kieltää soitot suoraan kyseisistä yrityksistä. Jos Asiakasmarkkinointiliiton kielto ei toimi, voit liittyä Suomen telemarkkinointiliittoon. Jäsenmaksun vastineeksi saat telemarkkinointikiellon, jonka voit itse tarkemmin määritellä. Kielto on voimassa vuoden kerrallaan 

Kommentit (0)
23.10.201309:58
15151
50

Kannattaa tarkistaa, millainen on operaattorisi ja Sinun välinen sopimus markkinoinnista ja puhelintietojen luovuttamisesta. Saattaa olla niin, että itse operaattorisi ei ehkä vaivaa Sinua kovin usein, mutta luovuttaa tietosi yhteistyökumppaneilleen, jos sopimuksessasi se sallitaan. Sarjassamme kärpäsenlian kokoinen teksti ja rasti ruutuun jossain.

Esim. Elisalta löytyi kesällä vain yksi liittymämuoto, joka ei sallinut tietojen luovutusta - vaikka minulla on salainen numero. Operaattorin käsitys salaisesta numerosta on siis hyvin erilainen kuin minun. Onneksi olen vähäpuheinen enkä käytä nettiä yms puhelimen kautta. Se ainoa liittymämuoto nimittäin on hyvin niukka. Tekstarimainostelu ja soittelu loppui.

Kaikenlaiselle markkinoinnille yleensä  voi altistua mitä kummallisimpien reittien kautta. On tietysti selvää, että jos tilaa jonkin lehden, koko konserni pukkaa mainosta jotain kautta. Koska en siedä postiluukunkaan kautta tulevaa tuputusta, olen lakannut tilaamasta lehtiä. Hinnassa ei loppujen lopuksi ole suurtakaan eroa.

Kommentit (0)

Vastauksesi