Nyt menee hermot auton lämmitystolpan kanssa!Meillä on taloyhtiössä`käytössä...

Nyt menee hermot auton lämmitystolpan kanssa!Meillä on taloyhtiössä`käytössä...

Nyt menee hermot auton lämmitystolpan kanssa!
Meillä on taloyhtiössä`käytössä tällainen lämmitystolppa: http://www.rakentaja.fi/Kuvat/sahkoinfo/2005/8MMO25250.jpg

En käytä joka päivä, mutta kun käytän niin lähes aina ajastin on aamulla tarkistaessa pysähtynyt juuri ennen kuin lämmitys alkaisi (2h kohdalle), eli auto on startattava kylmänä. Aina kun näin käy, on myös oikeanpuoleinen vipu mennyt ala-asentoon, eli pois päältä. Tarkistan kyllä että vipu on ylhäällä kun edellisenä iltana kytken auton tolppaan. Käyttöohje tolpassa sanoo kutakuinkin näin: "ajastin mittaa aikaa auton käynnistyshetkeen, jolloin se on lämmennyt 2 tuntia". Eli jos Kytken auton illalla ajastimeen klo 18:00 ja aamulla on lähtö klo 06:00 niin ajastin käännetään kohtaan "12". Mitä teen väärin?

Osaatteko kertoa mitä kukin noista kolmesta katkaisijasta tekee?

Vastaus

Toimit ihan oikein ajastimen kanssa. Kellon nuppi käännetään nimenomaan osoittamaan odotustunteja ajoneuvon käynnistymishetkeen.

Tuosta Siemensin tolpasta löytyy automaattisulakkeen kytkin ja vikavirtasuojakytkin. Jompikumpi laukeaa siis juuri sillä hetkellä, kun virta kytkeytyy. Mikäli automaattisulakkeen kytkin laukeaa ala-asentoon, on kuormitus ollut luultavasti liian kova. Jos vikavirtasuojan kytkin napsahtaa alas, syy saattaa olla joko autosi viallisessa lämmityslaitteistossa tai viallisessa tolpassa.

http://www.joensuunelli.fi/fi/?ID=1351

http://www.navitas.fi/default2.asp?id=73&siteID=1

http://www.tukes.fi/kodinsahkoturvallisuus/etu.html

http://www.sahkoturva.info/sahkon_kaytto_kotona/kodin_sahkolaitteita/fi_...

Kommentit (0)

Vastauksesi