miten kotona voi harjoittelulla saada isommat rintalihakset (mies).

miten kotona voi harjoittelulla saada isommat rintalihakset (mies).

miten kotona voi harjoittelulla saada isommat rintalihakset (mies). ja siis ihan normaalisti, ei syömällä jotain ihmeruokavaliota tms. jos ei jaksa mennä salille, joskus käynyt mutta nykyään en ehdi koska sali on liian kaukana.

2 vastausta

Jos et kerkiä salilla käymään niin punnerra! Ihan peruspunnerruksilla saat tuloksia aikaseksi. Muista että mitä leveämpi punnerrusasento sitä enemmän vaikutus tuntuu rintalihaksissa ja mitä kapeampi asento niin vaikutus tuntuu käsivarren ojentajalihaksissa.

Tässä linkki peruspunnerruksiin
http://www.youtube.com/watch?v=ynPwl6qyUNM

Ja sitten kun olet jo edistynyt hommassa:
http://www.youtube.com/watch?v=nQAh7m4xsMo
http://www.youtube.com/watch?v=zm1Bo_QBZ_c

Tapoja treenata on sitten yhtä monta kuin on tekijöitä.
Jos olet ihan aloittelija niin kymmenen punnerruksen sarja kolme kertaa, vähintään kolme kertaa viikossa. Myöhemmin voit lisätä toistojen määrää.
Tai sitten kun olet jo edistynyt voit punnertaa niin paljon kuin jaksat pitää minuutin tauon ja yrittää taas punnertaa niin paljon kuin lähtee.
Muista aina lämmitellä ennen treeniä ja tehdä liikkeet oikein ja puhtaasti.
Youtubesta löytyy muitakin esimerkkejä erilaisista tavoista tehdä punnerruksia.Varmasti löydät itsellesi sopivan.
Hyviä punnerrushetkiä!

Kommentit (0)
10.06.201912:36
2
2

Itsekin on asiaa tullut tutkittua kohtuullisen paljonkin. Rintalihaksiin, kuin muihinkin lihaksiin vaikuttaa tietenkin niille tehty kuormitus. Kuitenkin kun tavoitteena on saada KOKOA rintalihaksiin, ei paras keino ole vain kasvattaa toistomääriä. Optimaallinen toistomäärä lihasmassan kasvattamiseen on 6-8 toistoa. Toistomääriä vaihtelemalla saat lihaksien "rikkomisesta" entistä tehokkaampaa, mutta pääsääntönä on, että yli 12 toistomäärät ovat liikaa lihaksien kasvattamiseen. Sinuna katsoisin esimerkiksi tuolta https://gorillasports.fi/37-painonnostopenkit jonkun painonnostopenkin ja ostaisin jostain sen verran rautaa, että toistomäärät pysyvät maltillisella tasolla ja näin lihasrasituskin on oikeanlaista rintalihasmassan kasvattamiseen :)

Kommentit (1)
Jos ei välineiden hankinta tilan tai varojen puutteen vuoksi tule kyseeseen, niin punnerr... Jos ei välineiden hankinta tilan tai varojen puutteen vuoksi tule kyseeseen, niin punnerruksiin voi ottaa selkään jälkikasvua lisäpainoksi (omia tai naapurista lainattuja) ;-)
10.6.2019 12:54 Leo Salminen 2512

Vastauksesi