Miksi asianajaja ei kuuntele tarkasti asiakastaan?

Miksi asianajaja ei kuuntele tarkasti asiakastaan?

Ihmetyttää miksi asianajajallamme tuntuu olevan aina niin hirveä kiire ettei malta kuunnella. Kyllä asiakkaalla on varmasti oikeus tulla kuulluksi ja tuntea tulleensa oikein ymmärretyksi. Puhelimessa yritetty kertoa omia havaintojamme ja tehty kysymyksiä joihin vastataan hyvin nopeasti ja jää epäselvä kuva asian tärkeydestä ja jopa tylysti vastataan kysymyksiin. Otetaanko asiamme oikeasti huomioon? Olemme kuitenkin se joka maksaa asianajajan käytöstä joten luulisi saavan rahalle vastinetta. Hirveän negatiivinen tunne on muodostunut kun tiuskitaan takaisin.

2 vastausta

Harmillista, jos asianajaja ei  kuuntele teitä. Onko teillä mahdollisuus vaihtaa asianajajaa? Sekä Lakimiesliitto että Suomen asianajajaliitto ovat laatineet toiminnan  eettiset ohjeet, joiden naudattaminen käsittääkseni edellyttää myös asiakkaan kuuntelemista.

 

Kommentit (0)
18.02.201411:55
4741
75

Mielestäni asiaa kannattaisi kysyä suoraan siltä lakimieheltä. Täällä sitä tuskin kukaan tietää.

Kommentit (0)

Vastauksesi