Mihin voi ilmoittaa puhelinmarkkinointihäiriköstä?

Mihin voi ilmoittaa puhelinmarkkinointihäiriköstä?

Omassa tapauksessani yritys jatkaa soittoyrityksiä, vaikka olen lähettänyt sähköpostitse kiellon. Puhelut tulevat eri numeroista, useamman kerran päivässä.

Vastaus

Markkinoijan on kerrottava, mistä kuluttajan yhteystiedot on saatu. Ota yhteyttä markkinoijaan ja selvitä mistä he ovat saaneet yhteystietosi.

Yritys voi poikkeuksellisesti lähettää ilman kuluttajan lupaa sähköistä suoramarkkinointia, jos

  • se on saanut yhteystiedot tuotteen myynnin yhteydessä ja viestissä markkinoidaan ainoastaan vastaavia tuotteita kuin yritys aikaisemman kaupan yhteydessä on myynyt
  • se käyttää markkinointiin samaa välinettä kuin tuotteen ostamiseen käytettiin; esim. tekstiviestiä voi käyttää, jos tuote on ostettu tekstiviestin välityksellä
  • kuluttajalle on kaupan yhteydessä kerrottu, että yritys voi lähettää sähköisiä markkinointiviestejä
  • kuluttajalle on kerrottu, että hänellä on oikeus kieltää näiden viestien lähettäminen

Telemarkkinointiyritys saa toimeksiantonsa muilta yrityksiltä. Ota yhteyttä siihen yritykseen, jonka tuotteita sinulle kaupataan ja pyri sopimaan heidän kanssaan markkinoinnin lopettamisesta.

Kommentit (0)

Vastauksesi