Tarkenna hakutulosta
Aiheet:
Avainsanat:
Vastaajat:
Aineistotyyppi:
Katsottu
1153
Vastaukset
1
Kysymykseen löytyy varsin täydellinen vastaus Leijaseuran keskustelufoorumille laaditusta koosteesta. Pienkoneet lentävät usein korkeudella, jossa törmäysriski on olemassa erityisesti lennätettäessä isoa leijaa veltolla siimalla.
Tilastollisesti voidaan laskea riskikertoimen olevan yhtä kuin leijan siiman pituus x lentokoneen siipien jänneväli / lentokoneitten havaintoilmatilan leikkauspinta-ala. Eli esim. 500/ 5.000.000. Tämä on 1/50.000. Tämä on jo 10% taustariskistä, jollainen on aina...9.8.2012 07:58Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
478
Vastaukset
1
Englanninkielisestä Wikipediasta löytyi seuraavia tietoja:
- Airbus A319: 63,3-77,3 miljoonaa US$ (2008)
- Airbus A320: 73,2-80,6 miljoonaa US$ (2008)
- Airbus A321: 87,7-92,8 miljoonaa US$ (2008)
- Boeing MD-11: tietoa ei löytynyt
- Boeing 757-200: 65 miljoonaa US$ (2002)
- Embraer E-Jet: 27,4-34,9 miljoonaa US$ (2006)
Luettelo siviililentokoneista: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_civil_aircraft Linkkien kautta löytyy tarkempaa tietoa. Sieltä on kerätty tämänkin vastauksen tiedot.7.9.2008 11:56Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
2214
Vastaukset
1
Olemme lähettäneet kysymyksenne IATAlle (International Air Transport Association) mutta emme ole vielä saaneet vastausta. Jos ja kun sellaisen saamme, lisäämme vastauksen arkistoomme.
Mutta yleisesti voi sanoa, että sitä kuinka monta matkustajaa on ilmassa kunakin hetkenä, on käytännössä mahdotonta saada selville. Vaikka tietäisimme kuinka monta lentokonetta on ilmassa, niin emme voi koskaan tarkkaan tietää kuinka monta matkustajaa on erikokoisissa koneissa jo pelkästään sen vuoksi, että...23.8.2008 10:57Helsingin kaupunginkirjasto
Vastaukset (3)