Tarkenna hakutulosta
Vastaajat:
Aineistotyyppi:
Katsottu
544
Vastaukset
1
Valopilkun avulla tarkkaillaan liikennevaloissa annettavaa joukkoliikenteen etuisuutta ja etuisuuden toteutumista. Punaisen opastinvalon oikeassa alakulmassa vilkkuva led-valo alkaa vilkkua, kun pyyntö joukkoliikenne-etuudesta on saapunut lähestyvän bussin sijaintisignaalin perusteella liikenteen ohjausjärjestelmään. Kun kuittauspyyntö on tullut liikennevalokojeelle, vilkutus päättyy. Valopilkku osoittaa liikennevalojen huoltohenkilökunnalle ja linja-autonkuljettajille liikennevalojen etuuden...15.11.2012 22:47Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
766
Vastaukset
1
Valtion julkisten palveluiden verkkoportaalista löydät tietoa kaikista julkisista palveluista Iso-Britanniassa http://www.direct.gov.uk/en/index.htm
Liikenneministeriön (Department for Transport) sivulla annetaan tietoa Iso-Britannian liikenteestä http://www.dft.gov.uk/. Sivulta löytyy myös liikennetilastoja http://www.dft.gov.uk/statistics.
Suomen suurlähetystön verkkosivulla http://www.finemb.org.uk/public/default.aspx?nodeid=43628...28.1.2012 16:26Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
1127
Vastaukset
1
VR:n 30 päivän ja kolmen vyöhykkeen junalippu Keravan ja Helsingin välillä tosiaankin maksaa 111 euroa, koska siihen ei saa opiskelija-alennusta. Opiskelija-alennuksen (50 %) saa vain kerta- tai sarjalippuun (10 lippua). Kolmen vyöhykkeen sarjalippu alennettuna maksaa 26,15 euroa. Jos kuljet vaikkapa viitenä päivänä viikossa ja käytät kaksi lippua päivässä, tekee neljä viikkoa 104,60 euroa.
YTV:n kolmen vyöhykkeen seutulippu (matkakortti) 30 päivän kausilippuna maksaa opiskelijalle 59 euroa....30.8.2009 12:07
Katsottu
389
Vastaukset
1
HKL:n liikennesuunnittelussa työskentelevä henkilö kertoi, että Helmi-järjestelmään ei aiota lisätä kaikkia linjoja. Sen sijaan kaikille vähänkin suuremmille pysäkeille tulee HELMI-näytöt ja tähän on myös raha varattu.10.8.2009 21:49Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
304
Vastaukset
1
Näin äkkiseltään tulee mieleen Microprosen klassinen Transport Tycoon ja Transport Tycoon Deluxe. Pelit eivät varsinaisesti ole yhtä suoraan kaupungin julkisen liikenteen virittämistä kuin mainitsemasi esimerkit vaan niissä johdetaan kuvitteellista kuljetusyhtiötä kilpailuhenkisesti konetta tai ihmispelaajaa vastaan. Varmaa liikennehupia jokaiselle.
Alkuperäinen Tycoon on jo vuodelta 1994 mutta Deluxe on yhä kova sana asianharrastajien keskuudessa. Ilmaisen TTD-pelin saat osoitteesta:
http://...6.6.2009 21:17
Katsottu
360
Vastaukset
1
Kyselin asiaa Helsingin kaupungin liikennelaitokselta. Suunnitteluyksikön kalustoinsinööri vastaili näin:
"Liikennöitsijöillä on mahdollisuus tarjota kilpailussa myös nivelautoja, mutta saman istumapaikkamäärän omaavilla telibusseilla liikennöinti tulee halvemmaksi. Nivelbussien käyttö osoittautui myös haasteelliseksi varsinkin talvella. Tulevaisuudessa voi olla, että Helsingissä nähdään matalalattia nivelbusseja. Niiden käyttövarmuus on kehittynyt melkoisesti noista ajoista".
HKL:n...1.1.2009 14:15Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
295
Vastaukset
1
HKL:n toimintakertomukseen vuodelta 2006 sisältyy tuloslaskelma, jonka mukaan ylijäämä ennen satunnaisia eriä oli 4,872 milj. euroa.
Toimintakertomukseen pääsee tutustumaan osoitteessa http://www.hel.fi/wps/wcm/resources/file/eb89ea0aecddf99/HKL_TOIMKERT07_FI.pdf
Taloustiedot löytyvät asiakirjan sivuilta 24-28.5.11.2007 00:25Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
446
Vastaukset
1
HKL:n kirjaamosta tiedettiin kertoa, että vuonna 1957 Mannerheimintietä kulki kymmenisen HKL:n linja-autoa. Tuohon aikaan oli käytössä runkolinja: Raitiolinja 10 ja 10S tulivat ruskeasuolle, josta matkustajat nousivat busseihin, ja jatkoivat Mannerheimintietä pitkin keskustasta poispäin:
22 Etelä-Haagaan
25 Malminkartanoon
26 Konalaan
26A Pitäjänmäelle
27, 27A Kaarelaan
28 Pohjois-Haagaan
29 Marttilaan
55 Länsi-Pakilaan
55a Itä-Maunulaan
Bussi 100 kulki Kuusitieltä Ruskeasuolle...1.2.2007 15:36Helsingin kaupunginkirjasto
Vastaukset (8)