Tarkenna hakutulosta
Aiheet:
Avainsanat:
Aineistotyyppi:
Elokuvien ja televisiosarjojen mainonnassa käytetyt valokuvat ottaa yleensä erillinen valokuvaaja eli virallinen still-kuvaaja. Still-kuvaajan tehtävänä on dokumentoida elokuvan tai ohjelman tuotanto ottamalla valokuvia työryhmän työskentelystä, kuvaustapahtumista, puvustuksesta, rekvisiitista ym. Osa julkaistuista kuvista on juuri otoksia kuvaustilanteesta. Kuvia voidaan käyttää paitsi dokumentoinnissa ja markkinoinnissa myös...1.10.2018 19:32Helsingin kaupunginkirjasto
Mainostajan on pystyttävä todistamaan markkinoinnissa käyttämänsä tosiasiaväitteet oikeiksi. Tosiasiaväitteestä on kyse aina, kun väite koskee mitattavissa olevia vaikutuksia, jotka voidaan osoittaa oikeiksi tai vääriksi. Silloin luvataan ominaisuuksista jotain konkreettista.
Yleisluontoiset kaupallisen kehumisen ilmaisut ovat sallittuja. Ilmaisut kuten kaunein tai herkullisin ovat lähinnä makuasioita, eikä niist...16.4.2018 11:54Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
334
Vastaukset
1
Kuluttaja-asiamies on määrännyt kiellon useille huonekaluliikkeille alennusmyyntimarkkinoinnista, joka on ollut lainvastaista. Esimerkiksi Kuluttaja-asiamies määräsi markkinointikiellon Indoor Group Oy:lle 27.12.2016. Kielto perustuu kuluttajansuojalain 2 luvun 1, 6, 11 ja 16 §:iin ja 17 §:n 2 momenttiin sekä Kilpailu- ja kuluttajavirastosta annetun lain 10 §:ään.
Kuluttaja-asiamies on myös ottanut kantaa...13.12.2017 16:09Helsingin kaupunginkirjasto
Nimitys lienee peräisin Kymenlaakson ammattikorkeakoulun viestinnän opiskelijoiden ryhmältä, joilla oli Kouvostoliitto-projekti vuodesta 2003 lähtien. Vuonna 2010 ryhmä palkittiin Kouvolan ensimmäisellä kulttuuripalkinnolla. Kouvolan kulttuuri- ja kirjastolautakunnan mukaan projekti onnistui antimarkkinoinnilla kääntämään "kaupungin ankeuden, arkkitehtuurin ja hiljaisen yöelämän" positiivisiksi...18.5.2017 14:12Helsingin kaupunginkirjasto
Puhelin soi, näytössä numero +1111 - ei suuntanumeroita tai mitään, en tod. vastaa. Mikä tää nyt on?
Katsottu
520
Vastaukset
1
En osaa sanoa mistä todella on kyse, mutta moni muukin on näemmä sitä ihmetellyt. http://www.kukasoitti.fi/numero/1111 Tuollaisella sivustolla on tuonkin numeron kohtaloa pohdittu ja kokemuksia kerrottu.
31.3.2016 15:28Helsingin kaupunginkirjasto
Lyhyesti: YouTube rahoittaa mainoksilla toimintaansa.
YouTube on Googlen omistama verkkopalvelu, jolla on kuukausitasolla miljardi käyttäjää. Pelkät ääni- tai kuvatiedostot eivät yleensä ole kohtuuttoman suuria ja tilaa vieviä, mutta videotiedoston 23-24 kuvaa sekunnissa ja ääniraita päälle - huonolaatuinenkin video vie helposti kymmeniä megatavuja, puhumattakaan 4K-tasoisesta huippulaatuisesta videosta. Palveluun...4.9.2015 10:58Helsingin kaupunginkirjasto
Niinpä saisi. Minibudjeteilla toteutetut (tahallisen) kärjistetyt mainokset vaikuttavat joskus koomisilta, monesti lähinnä ärsyttäviltä. Mutta myyjän kannalta ne täyttänevät tehtävänsä: myyvät tuotetta. Muuten niitä ei kai tehtäisi. Ja tokihan ärsyttäminen on yksi mainonnan keinoista.
Toisaalta voi miettiä, mikä vaikutus on sillä, että taitavasti tehty mainos pystyy...21.1.2014 11:01Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
3325
Vastaukset
1
Tienaamiseen tarvitaan blogi, jonka aihe on selkeästi rajattu ja sellainen, että sen avulla on helppo myydä tavaraa.
Naisten pukeutuminen on hyvä esimerkki viime vuosien menestystarinoista. Tyyliblogit ovat tavoittaneet laajan lukijakunnan. Toinen mahdollisuus on pienempi kohderyhmä, joka mielellään ostaa esimerkiksi harrastusvälineitä. Kuinka olisi loistava perhokalastusblogi? Kirjoittajan täytyy luonnollisesti olla...11.12.2013 19:11Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
319
Vastaukset
1
Hei! Pahoitteluni vastauksen viivästymisestä. Me Kysy.fi-vastaajat emme ole lainasiantuntijoita, joten emme osaa antaa tähän pätevää vastausta. Kilpailu- ja kuluttajaviraston useimmiten kysytyiden kysymysten mukaan laissa ei ole tapaa määritellä, milloin mainos olisi "hyvän tavan" vastainen, mutta kuluttajansuojalain yleislausekkeessa tarkoitetaan, ettei markkinoinnissakaan voi rikkoa yhteiskunnan yleisiä säänt...24.10.2013 10:32Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
1038
Vastaukset
2
Puhelinmarkkinoinnista meiltä on kysytty usein ennenkin. Suoramarkkinoinnin voi kieltää. Kuluttajilla on kielloista erilaisia kokemuksia, mutta ainakin tämän vastauksen kirjoittajan kokemukset ovat hyviä. Kiellot tuntuvat toimivan. Yksinkertaisinta on soittaa Asiakasmarkkinointiliiton maksulliseen palvelunumeroon. Numeroon soittamalla saa kolmen vuoden puhelinmarkkinointikiellon puhelimeensä. Liiton oman kartoituksen mukaan, kielto kattaa noin 600 suomalaista...23.10.2013 08:38Helsingin kaupunginkirjasto
Mitä markkinointikeinoja (mieluiten ilmaisia) on juuri aloittaneelle kauneudenhoitoalan yrittäjälle?
Katsottu
717
Vastaukset
1
Vanhoista keinoista tulee mieleen megafonimainonta ja kävelevä ihmiskyltti; kyltti selässä ja vatsapuolella. Tämän tyyppinen mainonta kuuluu ns. sissimarkkinointiin, josta on kirjoitettu kirja: Sissimarkkinointi / Jari Parantainen. http://armas.btj.fi/request.php?id=f55f7189859e3777&pid=9789521412202&qtype=b
Opinnäytetyö sissimarkkinoinnista http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=...25.9.2013 14:44Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
1100
Vastaukset
1
Äidinmaidonkorviketta ei saa myydä alennuksella. Kauppa- ja teollisuusministeriön asetuksessa äidinmaidonkorvikkeesta ja vierotusvalmisteesta sanotaan, että myymälässä ei saa mainostaa korvikkeita, jakaa näytteitä tai käyttää muita myynninedistämiskeinoja, esimerkiksi alennuskuponkeja tai erikoistarjouksia.
23.8.2013 14:27Helsingin kaupunginkirjasto
Elokuvien ennakkonäytöksiä on ollut jo 1930-luvulta lähtien. Ennakkonäytökset kehitettiin alun perin jotta voitaisiin selvittää elokuvan menestymiseen tai epäonnistumiseen vaikuttavia tekijöitä. Nykyään ennakkonäytöksiä järjestetään lähinnä elokuvan markkinoinnin takia. Elokuva saa lisäjulkisuutta ja ilmaista mainosta, kun ennakkonäytöksessä kävijät kertovat leffasta kavereilleen.
Lähde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Film_screening5.1.2013 22:25Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
319
Vastaukset
1
Koetin etsiä asiaa valottavia tietolähteitä, mutta valitettavasti ei tärpännyt. Vastaus jää siis pohdiskelun tasolle.
Puhelimien lisäksi samaan tapaan esitellään muutakin "älyelektroniikkaa", esimerkiksi Applen edesmennyt toimitusjohtaja esitteli iPadin sen julkistamistilaisuudessa itse. Olisikohan kyse siitä, että porakone ei ole niin "high tech" kuin älypuhelin tai iPad eikä siihen liity samanlaista hypetystä?
Miten lukijat näkevät asian?7.9.2012 15:21Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
619
Vastaukset
1
Markkinoinnissa ja mainonnassa on tarkat pelisäännöt, joita mainostajan on noudatettava. Netissä törmää usein tapauksiin, joissa mennään näiden sääntöjen ohi ja yli. Harhaanjohtavasta mainonnasta kannattaa ensin tehdä ilmoitus mainostavaan yritykseen. Jos mainontaan ei tule muutosta, voi asiasta tehdä valituksen kuluttaja-asiamiehelle.
Kannattaa käydä tutustumassa kuluttajaviraston sivustoon, jossa on oma osionsa liittyen markkinointiin ja mainontaan. Sivutolla on myös lomake lainvastaisen...18.6.2012 09:36
Katsottu
846
Vastaukset
1
Lähetimme kysymyksen edelleen väestörekisterikeskukselle. Vastaus saapui nopeasti ja siteeraamme sitä tässä suoraan:
"Vanhempien väestötietojärjestelmään ilmoittama suoramarkkinointikielto estää kaiken heidän nimellään tulevan yritysten lähettämän mainospostin, myös lapsiperheille osoitetun, jossa lapsen ikä olisi voinut olla kohderyhmän poimintaperuste väestötietojärjestelmästä. Lapselle ei siis tarvitse ilmoittaa erikseen suoramarkkinointikieltoa. Suoramarkkinointikielto on voimassa...24.4.2012 11:34Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
254
Vastaukset
1
Ainakin osa sanomalehdistä ja paikallislehdistä julkaisee maksuttomia tapahtumailmoituksia. Jos tapahtumapaikkana on pääkaupunkiseutu, voisitte lähettää tapahtumasta tiedot vaikkapa Helsingin Sanomiin. Sen voi tehdä nettilomakkeella http://menovinkki.fi/menot/menovinkki/uusi_tapahtuma
Näin ilmoituksen voi mahdollisesti saada HS:n Minne mennä -palstalle ja/tai Oma kaupunki -verkkosivuille.
Muita paikkoja tiedottamiseen:
Helsingin Uutiset (edellyttää rekisteröitymistä)
http://www....11.4.2012 19:15Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
814
Vastaukset
1
Itsekin olen tapellut pizzamainosten kanssa. Ovessamme oli jopa "Ei mainoksia" -viestin lisäksi "Ei pizzamainoksia!" -lappunen. Eräs lähialueen pizzeria lopetti mainosten jakelun vasta kun sanoin asista kasvotusten mainostenjakajalle. Yksi pizzerioista jakaa mainoksiaan edelleen, vaikka olen toistuvasti soittanut yritykseen ja selittänyt näkökantani.
Sinulla on kuluttajansuojalain nojalla oikeus kieltää osoitteettomien mainosten jakelun kotiisi. Valitetavasti pelkkä ilmoitus ovessa ei...16.3.2012 09:56Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
602
Vastaukset
1
Coca-Cola Company kayttää alan parhaita mainostoimistoja, useitakin. Aivan tarkkaa tietoa emme kuitenkaan löytäneet. Omilla sivuillaan he eivät halua julkistaa nimiä, mutta viittaavat muutamiin julkaisuihin, joissa on ollut markkinointitietoa. The Guardianin artikkelissa mainitaan kuitenkin muutamia mainostoimistoja, jotka jatkavat yhteistyötä yhtiön kanssa: Wieden...28.10.2011 22:20Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
318
Vastaukset
1
Sillä on maailmalla 73.8 % mp3 markkinoista. Tieto on vuodelta 2009. Luulenpa, että tilanne on muualla maailmassa samanlainen. Yhtiö on onnistunut mp3-markkinoinnissaan erinomaisesti.
http://www.afterdawn.com/news/article.cfm/2009/09/09/ipod_market_share_at_73_8_percent_225_million_ipods_sold_more_games_for_touch_than_psp_nds_apple14.8.2011 12:08Helsingin kaupunginkirjasto
Sivut
Vastaukset (40)