Tarkenna hakutulosta
Aiheet:
Aineistotyyppi:
Katsottu
256
Vastaukset
2
Se selviää parhaiten kysymällä. Rohkeasti siis asialle vain. Kuljetusyrityksissä on toki paljon sellaisia töitä, joihin osallistumista nuori ikä rajoittaa. Vaarallisia tai liian raskaita töitä ei nuorilla saa myöskään teettää. On kuitenkin täysin mahdollista päästä tutustumaan alan yrityksen toimintaan. Ylen uutisessa kerrotaan 17-vuotiaasta metsäkoneenkuljettajaksi opiskelevasta Ville...3.10.2018 15:04Helsingin kaupunginkirjasto
Suomessa raskaita ajoneuvoja koskeva talvirengaspakko on astunut voimaan 2.1.2017. Kuorma- ja linja-autoja sekä yli 3,5 tonnin henkilöautoja ja traktoreita, joiden rakenteellinen nopeus ylittää 60 kilometriä tunnissa koskevan asetuksen mukaan talvirengaspakko on voimassa joulukuun alusta helmikuun loppuun. Kyseisissä ajoneuvoissa on oltava vetävillä akseleilla talvirenkaat, joiden kulutuspinnan pääurien syvyys on vähintä...8.11.2017 10:57Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
443
Vastaukset
1
Bussinkuljettajien työehdoista määrätään Linja-autohenkilökunnan työehtosopimuksessa:
http://www.akt.fi/easydata/customers/akt/files/1_Tessit_ja_palkkatau/tes_2012/linja-autohenkilokunnan_tes_2012-2013_id_7230.pdf
Tämänhetkinen sopimus on voimassa vuoden 2014 tammikuun loppuun. Alan ammattiliittojen kautta voi yrittää vaikuttaa seuraavan sopimuksen sisältöön. Se lienee realistisin tapa saada muutoksia aikaan.3.4.2012 22:04Helsingin kaupunginkirjasto
Katsottu
557
Vastaukset
1
Sinänsä ansiokkaasti ja yksityiskohtaisesti alaa luotaava, Olli Blombergin toimittama teos Suomen kuorma-autoliikenteen historia I (1996) ei suoraa lisävalaistusta asiaan näyttäisi tuovan: Suomessa ensimmäinen kuormalinjaliikennelupa myönnettiin 1931 ja tavara-asemia perustettiin 1930-luvn lopulta alkaen eri puolille maata, eli syntyi yksityisten liikennöitsijöiden säännönmukainen ja luvanvarainen yleinen tavaralinjaliikenne, joka linja-autoliikenteen tapaan noudatti määriteltyjä reittejä ja...2.2.2011 20:23
Vastaukset (4)